Ερευνητικά αντικείμενα του Εργαστηρίου

Η ίδρυση του «Εργαστηρίου Ανάπτυξης & Μάθησης του παιδιού» (Child Development & Learning Lab) θα εξυπηρετήσει τις ερευνητικές και εκπαιδευτικές ανάγκες σε θέματα συναφή με την ανάπτυξη, την αγωγή και την εκπαίδευση παιδιών πρώιμης παιδικής ηλικίας, τα οποία ανάγονται στις επιστήμες της αγωγής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία και λοιπών συναφών προς αυτής επιστημών. Το υπό ίδρυση Εργαστήριο θα έχει ως αντικείμενο δραστηριότητας:

α) τη μέτρηση, αξιολόγηση, διάγνωση και καταγραφή της αναπτυξιακής πορείας παιδιών πρώιμης παιδικής ηλικίας, με στόχο την ανίχνευση τυχόν προβλημάτων και δυσκολιών. Η εκτίμηση της αναπτυξιακής πορείας των παιδιών θα αφορά και τους τέσσερεις τομείς ανάπτυξής τους (κινητικό, νοητικό, κοινωνικό και συναισθηματικό) και θα πραγματοποιείται τόσο στους χώρους του εργαστηρίου, όσο και στους χώρους των κέντρων προσχολικής αγωγής, με την εφαρμογή διεθνώς αναγνωρισμένων οργάνων και πρωτοκόλλων αξιολόγησης.

β) την παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης από εξειδικευμένους επιστήμονες στις οικογένειες με παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας. Αυτή η δραστηριότητα θα υλοποιηθεί με την οργάνωση ενημερωτικών συναντήσεων, ημερίδων, workshops και εργαστηρίων, στα οποία θα συμμετέχουν τα παιδιά και οι γονείς τους. Ακόμη, η διοργάνωση επιμορφωτικών συναντήσεων για τους παιδαγωγούς θεωρείται απαραίτητη. Αυτή η δραστηριότητα του υπό ίδρυση εργαστηρίου θα υποστηριχτεί από την ιστοσελίδα του εργαστηρίου, μέσω ανάπτυξης forum συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων και τη δημιουργία newsletter.

γ) την αξιολόγηση της παρεχόμενης αγωγής μέσω της προσαρμογής εργαλείων αξιολόγησης στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Έτσι θα προκύψουν σημαντικά δεδομένα που αφορούν στη ποιότητα της εκπαίδευσης στην πρώιμη παιδική ηλικία. Τα δεδομένα αυτά θα επισημάνουν τις όποιες ελλείψεις κι αδυναμίες παρατηρούνται, σήμερα και ταυτόχρονα θα παράσχουν τη δυνατότητα στοχευμένων και αποτελεσματικών παρεμβάσεων.

δ) την επιστημονική υποστήριξη κέντρων προσχολικής αγωγής, και συναφών οργανισμών που έχουν στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης αγωγής στην πρώιμη παιδική ηλικία. Αυτή η δραστηριότητα θα περιλαμβάνει εφαρμοσμένη έρευνα πεδίου στους χώρους των κέντρων προσχολικής αγωγής, μέσω σχεδιασμού και υλοποίησης καινοτόμων προγραμμάτων, στα οποία η εξερεύνηση και οι ευκαιρίες επιλογών θα θεωρούνται οι πρωταρχικές παράμετροι. Τα παιδιά θα εμπλέκονται σε διαδικασίες μάθησης μέσω της ανακάλυψης, και αναμένεται να είναι όλα τα παιδιά ενεργά, φυσικά και νοητικά. Ένα επιπλέον πρωταρχικό στοιχείο της οργάνωσης αυτών των προγραμμάτων θα είναι η ενεργοποίηση της δημιουργικότητας των παιδιών και της επίλυσης προβλημάτων.

LOCDEL IHU © copyright 2022, Digio Digital Marketing digio-logo

Μετάβαση στο περιεχόμενο